OFERTA ZAJĘĆ DLA DZIECI I MŁODZIEŻY


FITART KIDS


Zajęcia dla dzieci i młodzieży



Tańczące Brzdące – grupy wiekowe: 3-4lat, 5-6lat

Zajęcia taneczne dla dzieci w wieku przedszkolnym. Oswajanie z rytmem, muzyką i tańcem. Program zawiera:

  • taneczno-muzyczne gry i zabawy ruchowe – poprawiające koordynację ruchową i koncentrację,
  • podstawy z techniki tańca, podstawowe ćwiczenia baletowe i elementy tańca klasycznego
  • ćwiczenia gimnastyczne, rozciągające – poprawiające gibkość.
  • tworzenie małych choreografii tanecznych.

Tańczące Brzdące to doskonałe zajęcia taneczne dla chłopców i dziewczynek dopasowane dla dzieci w wieku przedszkolnym. Nasz program prowadzimy metodą odtwórczo-naśladowczą wplatając elementy improwizacji ruchowej oraz zadania rozwijające wyobraźnię dziecka. Staramy się dawać poczucie sukcesu i akceptacji wszelkich działań, które dziecko podejmuje podczas zajęć.
Zajęcia taneczne kształtują poczucie rytmu, słuch muzyczny, rozwijają wyobraźnię przestrzenną oraz koordynację ruchową. Pomagają konstruktywnie rozładować emocje a także budują poczucie wspólnoty i odpowiedzialności za partnera i grupę.  Zajęcia nastawione są przede wszystkim na rozwój: świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, poprawę koordynacji ruchowej i gibkości, a także świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi poprzez system ćwiczeń gimnastycznych, elementów akrobatycznych oraz zabaw przy muzyce.



Taniec modern-jazz -grupy wiekowe: 5-6lat, 7-9lat, 9-11lat, 12-14lat, 15+

Uczestnicy poznają  technikę tańca oraz kolejne style taneczne. Kładziemy nacisk na poprawę gibkości, koordynacji ruchowej, rozwój cech motorycznych. Dzieci poszerzają swoje umiejętności oraz wiedzę z zakresu tańca, poznają profesjonalne słownictwo. Potrafią rozróżnić styl tańca. Znają podstawowe ćwiczenia z rozgrzewki oraz ćwiczenia rozciągające. Na zajęciach budujemy małe choreografie.

Co to za styl?

Modern jazz to styl bazujący na technikach tańca klasycznego i jazzowego, wykorzystujący technikę floorwork. Jest oparty na przeciwnościach, takich jak wznoszenie i opadanie, przyspieszanie i zwalnianie, równowaga i upadek, napięcie i rozluźnienie. W tańcu modern jazz istotnym elementem jest ekspresja. Zajęcia będą więc doskonałą okazją do wyrażenia siebie i wyzwolenia emocji.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia zaczynają się rozgrzewką składającą się z ogólnego rozruchu oraz podstaw tańca klasycznego, ćwiczeń wzmacniających i rozciągania. Następnie przechodzimy do ćwiczeń technicznych z zakresu tańca klasycznego, jazzowego i techniki floorwork. Na początku kursu skupiamy się na ruchach najbardziej podstawowych, by z czasem zwiększać poziom trudności ćwiczeń i poznawać nowe. W ostatniej kursu  będziemy szlifować i wzbogacać poznane elementy techniczne wykorzystując je w krótkiej choreografii. Wspólnie tańczona choreografia ma na celu przede wszystkim stworzenie przestrzeni na swobodne wyrażanie siebie i odnalezienie przyjemności w ruchu.

Styl ten przede wszystkim wykorzystywany jest w scenicznych formach tanecznych (teatr, performance, telewizja, koncert) Modern Jazz  pozwala na przekazywanie emocji, treści zawartych w ruchu. Taniec ten przenosi zarówno tancerza jak i widza w inną rzeczywistość – taką jaką tylko możemy sobie wyobrazić.

Odrobina historii:

Początki samego Jazz Dance sięgają końcówki XIX w., kiedy powoli zaczęto odwracać się od klasycznego baletu, na rzecz bardziej „rozrywkowych” tańców. Zmiany polityczno-ekonomiczne w I poł. XX w. w Europie i Stanach Zjednoczonych, pozwoliły na wyzwolenie tańca, zwrócenie się ku ekspresji i naturalności tancerza oraz, czerpiąc z innych kultur, wprowadzaniu zupełnie nowej jakości ruchu. Pozwoliło to na uzyskanie zupełnie nowych możliwości artystycznych i powiew świeżości na scenach. Modern Jazz jest kolejnym etapem w rozwoju tańca jazzowego, jest syntezą tańca klasycznego i wszystkich nowości, które wprowadziła rewolucja taneczna XX wieku, jest jednocześnie bazą dla postmodern dance – awangardowego spojrzenia twórców II poł. XX w

 

 

Taniec na szarfach – grupy wiekowe: 7-9 lat, 9-11lat, 12-14lat,15+

Taniec na szarfach (Aerial silks)

Taniec na szarfach to rodzaj tańca w powietrzu (Aerial Dance), który wywodzi się z tradycji cyrkowej, a od kilku lat zdobywa coraz większą popularność na terenie naszego kraju. Treningi tańca w powietrzu są ciekawym urozmaiceniem codziennej aktywności fizycznej, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

W Fitart w tańcu w powietrzu wykorzystujemy szarfę akrobatyczną. Jest to poliestrowa chusta wymiarami i wytrzymałością dopasowana do trenowania akrobatyki powietrznej. Szarfę oplatamy wokół siebie podczas treningu, wykonując różne figury i przejścia. Na początku treningi polegają na nauce wspinania się na szarfę, wiązania podstawowych węzłów, oswojeniu się z ćwiczeniami na wysokości i wzmocnieniu mięśni. Z czasem trening jest urozmaicany o coraz trudniejsze figury, a my na bieżąco widzimy dokonywany postęp.

Gdzie trenować taniec w powietrzu?

Najczęstszą formą nauki akrobatyki powietrznej jest uczestnictwo w zajęciach grupowych organizowanych przez Fitart. Biorąc udział w takich zajęciach mamy zagwarantowaną opiekę wykwalifikowanego trenera oraz bezpieczny sprzęt.

Drugą formą ćwiczenia aerial dance są treningi w domu. Mogą one stanowić uzupełnienie treningów na sali lub występować samodzielnie. W takim przypadku warto pamiętać o zapewnieniu sobie maksymalnego bezpieczeństwa. Przy zakupie wyposażenia do domowych treningów warto upewnić się czy sprzęt jest bezpieczny oraz czy producent jest w stanie przedstawić świadczące o tym badania. Należy też zaopatrzyć się w materac gimnastyczny, który uchroni nas przed ewentualnymi spadkami. Przy samodzielnym ćwiczeniu figur odwróconych warto też pomyśleć o osobie asekurującej.

Zazwyczaj największą korzyść możemy odnieść łącząc treningi w grupie z utrwalaniem umiejętności w domu.

W jakim wieku można zacząć trenować taniec na szarfach?

Nie jest to kwestia ściśle określona. Większość szkół tańca przyjmuje kursantów od 7 roku życia. Granica ta jest związana z rozwojem psycho-motorycznym dzieci, dojrzałością emocjonalną do uczestnictwa w treningach oraz umiejętnościami koordynacji ruchowej. W grupie dzieci młodszych, zajęcia przyjmują formę zabawy i ćwiczeń ogólnorozwojowych z użyciem szarf.

Taniec na szarfach – korzyści i wpływ na zdrowie

Podczas pisania o akrobatyce powietrznej należy wspomnieć o korzyściach, jakie płyną z wybrania akurat tej dyscypliny sportu. Treningi aerial dance działają ogólnorozwojowo. Ćwiczenia często łączą ze sobą różne typy aktywności, np. wzmacnianie z rozciąganiem. To sprawia, że trening staje się kompleksowy. Z czasem możemy zaobserwować wzmocnienie mięśni rąk i brzucha. Trening aerial dance ma również pozytywny wpływ na błędnik. A przede wszystkim ćwiczenia akrobatyki powietrznej stanowią świetną zabawę dla dzieci i odskocznię od codzienności dla dorosłych.

 

 


Joga dla dzieci – grupy wiekowe: 5-7lat, 7-9lat, 9-11lat, 12-14lat, 15+

Joga dla dzieci to zajęcia ruchowe wykorzystujące elementy jogi, gimnastyki, ćwiczeń oddechowych oraz ćwiczeń relaksacyjnych dostosowanych do potrzeb dzieci – ich wieku oraz charakteru.

Na zajęciach jest  dużo ruchu,  zabawy i śmiechu, ale także nastawienie na wdzięczność, życzliwość i uważność.

Uczestnicy zajęć jogi rozwijają równowagę, elastyczność i siłę. Nabywają zdolności świadomego ruchu, ponieważ joga pozwala im odkrywać różne sposoby poruszania się. Joga pomaga w rozwoju motorycznym i rozwoju nerwowo-mięśniowym oraz koryguje wady postawy. Dzięki jodze dzieci uczą się czerpać przyjemność z bycia aktywnymi. Joga dla dzieci  redukuje nadpobudliwość, zmniejsza agresywność i obniża stres.

Joga dla dzieci i korzyści z niej płynące…

Joga dla dzieci wspomaga zdrowy i prawidłowy rozwój. Czyni je bardziej świadomymi samych siebie jak i otaczającego ich środowiska. Jest to również sport, w którym nie ma żadnej rywalizacji.

Nawet najmłodsze dzieci czują presję i stres z tym związany. Od dzieci wymaga się coraz więcej, kładzie się nacisk na to, żeby były bardzo dobre albo najlepsze w tym co robią. Rywalizacja, chęć bycia szybszym, lepszym od kolegi czy koleżanki. Wielu z nas chce zapewnić dzieciom wszechstronny rozwój, zapisujemy je na wartościowe zajęcia dodatkowe. Jednak jeśli tych zajęć jest zbyt wiele, dzieci zaczynają być przemęczone, zniechęcone. Z pomocą przychodzi joga dla dzieci

Dla wielu dzieci czas praktyki to azyl. Miejsce gdzie nie osądzamy, nie krytykujemy, nie konkurujemy. W jodze dla dzieci nie ma miejsca na kary czy nagrody. Wszyscy choć różni od siebie jesteśmy równi, bez względu na umiejętności i wrodzone zdolności.

Dlaczego warto praktykować jogę dla dzieci?

  1. Joga daje im świadomość, która pomaga poznać samego siebie.  Dzieci podczas układania się w asanach, poznają swoje ciało, jego możliwości, ograniczenia, a także stają się uważne, zauważają swoje myśli i to jak można nimi kierować.
  2. Joga uczy akceptacji wszystkich uczestników i samego siebie. Nie jest jak jazda na rowerze, nie można się jej nauczyć i już, praktyka to ciągła praca, ciągły rozwój i zmiana. Dzieci ćwiczące obok siebie widzą, że każdy ma swoje tempo pracy, swoje ograniczenia, widzą zmiany jakie zachodzą u innych i jak radzą sobie z trudnościami.
  3. Joga dla dzieci uczy je cierpliwości do samego siebie. Każdego dnia nasze ciało ma inne możliwości i ograniczenia. Jednego dnia dana asana nie stanowi dla nas problemu, kolejnego jest dużym wyzwaniem. Dzieci obserwują, jak w czasie zmienia się zakres ich ruchu. Czują ogromną satysfakcję, kiedy zdobywają umiejętności, które wcześniej były nieosiągalne. Czują dumę, bo same tego dokonały. Pokonują swoje własne ograniczenia, indywidualne cele, bez względu, jakie cele mają inni uczestnicy zajęć. Nie są oceniane, nie są motywowane. To od nich zależy, co zrobią z własnym ciałem. One najlepiej wiedzą, gdzie znajduje się granica możliwości w tym momencie, na ile chcą ją przekroczyć, a na ile zostać tu gdzie są, decydują, na co są gotowe.
  4. Joga dla dzieci pozwala dostrzec i zaakceptować różnice między nimi samymi. Dzieci pracując w grupie, skupiają się na swojej własnej praktyce, jednak obserwują inne dzieci. Jednak nie są porównywane do siebie. Każdy osiąga swój indywidualny cel, wykorzystuje naturalne predyspozycje i w swoim tempie zwiększa zakres i nadaje nowy kierunek.
  5. Joga uczy dzieci wytrwałości, samodoskonalenia się, motywacji wewnętrznej i tego, że mogą wiele osiągnąć systematyczną pracą. To ma wpływ na całe życie, ponieważ widzą, że ich sukcesy zależą od nich, ich ciężkiej pracy, a nie od talentu czy wrodzonych umiejętności.
  6. Joga dla dzieci uczy spokoju, uważności, sztuki relaksu. Dziecko dostrzega, jaki wpływ ma wyciszenie, praca nad świadomością oddechu i jak ułatwia to kontrolowanie swoich emocji w trudnych sytuacjach. Od urodzenia do śmierci oddech jest naszym stałym towarzyszem. Prawidłowe oddychanie uspokaja, łagodzi ból, leczy. Świadome oddychanie koncentruje umysł tu i teraz. Są dzieci, którym trudno koncentrować się na swoim ciele. Joga może im to umożliwić, bo jest to koncentracja na ciele i ruch w jednym.
  7. Joga dla dzieci poprawia sylwetkę, wspomaga korekcję wadliwej postawy ciała. Praktyka jogi kształtuje także nawyk utrzymywania poprawnej postawy ciała, dzięki czemu zapobiega powstawaniu wad nabytych oraz pomaga korygować niektóre wady wrodzone.
  8. Joga wzmacnia odporność u dzieci. Norweskie badania pokazały wpływ jogi na zmiany w ekspresji genów i odporności na poziomie komórkowym. Badanie wykazało, że poziom odporności podwyższa się już w ciągu 2 godzin od rozpoczęcia ćwiczeń.

Jednak najważniejsze, że joga dla dzieci to zabawa. Asany wplecione są w historię dostosowaną do rozwoju i zainteresowań dzieci. Podczas zajęć wybieramy się na wyprawę przez dżunglę, safari czy bierzemy udział w akcji straży pożarnej, ratując kota, który utknął na drzewie:) Podczas ćwiczeń oddechowych dziecko staje się smokiem, rybką albo małym króliczkiem. W czasie jogi dla dzieci ruszmy się, gramy, śpiewamy, rysujemy mandale i … milczymy.

Wszystkie nabywane podczas zajęć umiejętności wpływają pozytywnie na rozwój dziecka, usposobienie, adaptację w nowych warunkach i grupie, respektowanie samego siebie i środowiska, w którym wzrasta.

 

 

 

 

 

 



Formacja taneczna – grupy wiekowe 6-8lat, 9-11lat, 12-15lat

Formacja taneczna – to zespół tancerzy dążących do osiągnięcia wspólnych celów. Nasze formacje specjalizują się w tańcu Modern Jazz, Hip-hop oraz kategoriach tanecznych Show Dance . Są to grupy zło­żone z tan­ce­rzy średniozaawan­so­wa­nych i zaawan­so­wa­nych, którzy pragną rywa­li­zo­wać na zawo­dach, tur­nie­jach, prze­glą­dach i festi­wa­lach tanecz­nych.

For­ma­cja na zawo­dach może liczyć od 8 do 24 zawod­ni­ków, ale nasi tan­ce­rze z for­ma­cji reali­zują się rów­nież jako soli­ści oraz tań­cząc w duetach i małych gru­pach tzw. Mini For­ma­cjach.

Jest to miej­sce dla ambit­nych, szukających przy­gód, pra­gną­cych się roz­wi­jać i kocha­ją­cych taniec dzieci i mło­dzieży.

Hip hop – grupy wiekowe: 7-9lat, 9-11lat, 12-14lat, 15+

Hip-Hop to dynamiczny i wyrazisty styl tańca, który wywodzi się z kultury ulicznej i muzyki hip-hopowej. Charakteryzuje się energetycznymi ruchami, rytmiczną precyzją i osobistym wyrazem artystycznym. Styl ten powstał jako forma wyrazu społeczności afroamerykańskich, jednak zdobył popularność na całym świecie, stając się integralną częścią kultury młodzieżowej.
Oto kluczowe cechy, które definiują ten styl:

  • Rytmy i groove: Hip-Hop skupia się na rytmach i „groove”, czyli wewnętrznym pulsie muzyki. Tancerze wykorzystują beaty i rytm do tworzenia swobodnych, często funkcyjnych ruchów.
  • Izolacje ruchu: Izolacje ruchu to kluczowy element Hip-Hopu, polegający na precyzyjnym wyodrębnianiu poszczególnych części ciała w ruchu. To tworzy efekt odseparowania i dodaje tekstury choreografii.
  • Energetyczne ruchy: Styl ten jest znany z energicznych, dynamicznych ruchów, które łączą się z pulsującą muzyką hip-hopową. Tancerze wykorzystują całe ciało, aby wyrazić moc i pasję.
  • Freestyle: Freestyle to nieodłączna część Hip-Hopu, w której tancerze improwizują na podstawie impulsu muzyki, tworząc spontaniczne ruchy.
  • Tekst i emocje: Choreografie często oddają emocje i treść tekstów piosenek, tworząc wizualne narracje.

Hip-hop to jeden z najpopularniejszych nowoczesnych stylów tanecznych. Można go zobaczyć w znanych filmach i teledyskach, a jego historia nieodzownie łączy się z muzyką o tej samej nazwie. Hip-hop zaliczany jest do Street Dance, czyli tańców ulicznych, i powstał na ulicach Nowego Jorku. Dzieli się na różne odmiany, np. oldschool, new style, new age, freestyle, co czyni go wyjątkowo różnorodnym, a każdy miłośnik tańca znajdzie w nim coś dla siebie.

Hip-hop to taniec, z którym spotykamy się stosunkowo często na co dzień. Wystarczy obejrzeć teledyski znanych wykonawców muzyki hip-hop, R&B czy soul takich, jak Ciara, Usher, Missy Elliott, Janet Jackson lub Jennifer Lopez. Mieliśmy także okazję poznać ten styl taneczny bliżej dzięki licznym filmom o tańcu: „W rytmie hip-hopu”, „Step up”, „Honey”, „Street dance” czy „Just dance”.

Taniec, z definicji, to przekazywanie sygnałów niewerbalnych przez tańczącego. W hip-hopie to stwierdzenie sprawdza się idealnie. Taniec hip-hopowy to nie tylko techniczne kroki, ale przede wszystkim gesty dodawane do każdego ruchu oraz ekspresja i właściwa mimika odpowiadająca konkretnym emocjom. Poznaj bliżej ten energetyczny taniec!

Kto może tańczyć Hip-hop?

Hip-hop polecany jest osobom, które lubią ruch i dobrą zabawę. Wybór poziomu trudności tańca hip-hopowego zależy od osoby przystępującej do zajęć. Obecnie hip-hop często nazywany jest po prostu tańcem nowoczesnym i w tej prostej formie polecany jest dzieciom i młodzieży.

Hip-hop to energetyczny taniec angażujący do pracy całe ciało, będzie więc idealnym sposobem na utrzymanie kondycji i sprawności oraz pomoże spalić kalorie. Godzina hip-hopowego tańca to średnio nawet 400 kcal mniej!

 

 


Gimnastyka artystyczna – grupy wiekowe: 5-6 lat, 7-9 lat, 9-11 tal, 12-14lat

Proponujemy zajęcia z gimnastyki artystycznej na poziomie 1, 2 i 3. Program obejmuje naukę wszystkich ćwiczeń na każdym poziomie zaawansowania z zakresu techniki gimnastyki artystycznej i akrobatyki, naukę techniki przyboru oraz budowanie układów indywidualnych oraz zbiorowych.

Zajęcia nastawione są przede wszystkim na rozwój: świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, poprawę koordynacji ruchowej i gibkości, a także świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi poprzez system ćwiczeń gimnastycznych, elementów akrobatycznych oraz zabaw przy muzyce. Dzieci młodsze wykonują ćwiczenia i zabawy ruchowe, które poprawiają jakość odbierania, przesyłania i organizowania bodźców z zewnątrz, czyli jakość funkcjonowania systemów sensorycznych.

Zajęcia gimnastyczne  zawierają także elementy edukacyjne i zabawy ruchowe z użyciem wstążek, obręczy, skakanek, piłek, itp.

Akrobatyka – grupy wiekowe: 5-6lat, 7-9lat, 9-11lat, 12-14lat, 15+

Program obejmuje naukę wszystkich ćwiczeń na każdym poziomie zaawansowania z zakresu akrobatyki oraz treningi wzmacniające i ćwiczenia poprawiające gibkość. W grupach początkujących zaczynamy od zabaw gimnastycznych, toczeń, czołgania, znajomość podstawowych pozycji gimnastycznych (przysiad podparty, wagi, podpory, klęki, postawa, różne siady) , podstawowe ćwiczenia gibkościowe, przewrotów w przód oraz w tył w pozycji skulonej, biegi, skoki, podskoki, zeskoki z podwyższenia, pokonywanie przeszkód (gimnastyczne tory przeszkód), stopniowo przechodząc do coraz trudniejszych elementów takich jak: skoki zawrotne (różne formy), przewrót w przód z marszu i rozbiegu, przewrót w przód lotny, nad przeszkodą, przerzut bokiem po rozbiegu, mostek wykonany samodzielnie + wstanie, ćwiczenia przygotowawcze do rundaka, nauka rundaka, stanie na rękach, stanie na głowie , szpagat wykroczny, rozkroczny, przejścia w przód oraz w tył z asekuracją i samodzielnie, układy ćwiczeń wolnych, stanie, chodzenie na rękach, stanie na głowie, wychwyt z głowy, przejście w przód oraz w tył z postawy, przerzut w tył samodzielnie lub z asekuracją , przerzut w przód, rundak po rozbiegu, salto machowe po rozbiegu.


Grupa Activ Art.

Są to wszechstronne zajęcia ruchowe mające na celu kształtowanie wszystkich cech motorycznych dzieci (siła, wytrzymałość, gibkość, szybkość, koordynacja wzrokowo-ruchowa) za pomocą zróżnicowanych form i metod prowadzenia zajęć. Treningi motoryczne, ogólnorozwojowe opierają się na usprawnianiu mechanizmów tlenowych organizmu. Dopiero na bazie wytrzymałości tlenowej kształtowane są pozostałe zdolności motoryczne: wytrzymałość beztlenowa, szybkość, siła dynamiczna. Zajęcia rozpoczynamy od ulubionych zabaw bieżnych podczas, których dzieci mogą wybawić się i zmotywować do dalszej części treningu. Następnie przechodzimy do rozgrzewki w skład, której wchodzą ćwiczenia bieżne i różnego rodzaju ćwiczenia wzmacniające w pozycji niskiej. W głównej części zajęć pracujemy nad rozwijaniem konkretnej cechy motorycznej, którą trener zaplanował na dany trening. Część treningu przeznaczamy na naukę wybranego ćwiczenia akrobatycznego. Treningi mają na celu przygotowanie motoryczne dzieci, by kształtować u uczestników zajęć zdolność do wysiłków wytrzymałościowych. Są to treningi dla grup rekreacyjnych oraz grup wyczynowych – treningi uzupełniające dla wszystkich dyscyplin sportowych tj. piłkarzy, lekkoatletów, pływaków, itp.).